Właściciele dobrych sklepów i zakładów usługowych wiedzą nie od dziś, że muzyka podnosi sprzedaż, ale odtwarzając ją powinni pamiętać o obowiązkowych opłatach na rzecz Organizacji Zbiorowego Zarządzania.
czytaj więcejReklamy mają na celu skłonić konsumenta do wyboru produktu i jego kupna. Twórcy reklam posługują się rozmaitymi środkami oddziaływania.
czytaj więcej(...) Często w markecie odpycha mnie muzyka emitowana z radiowęzła. Jest całkowicie nieprzemyślana, nie słyszę utworów, które znam, nie słyszę prawdziwych przebojów, które poprawią mi humor, kiedy mam handrę, słyszę, że „coś tam gra” ale kompletnie mi się to nie podoba (...)”
(...) Fatalnie się czuję, kiedy wchodzę kupić jakiś ciuch do jednego ze swoich ulubionych sklepów z modną odzieżą a w nim pusto, cicho, nieprzyjemnie, mam wrażenie, że sprzedawca obserwuje mnie w ukrytej kamerze...przydało by się jakieś dobre granie, na pewno klimat byłby lepszy (...)”
(...) Ostatnio byłam w kawiarni, w tle słyszałam jedną z lokalnych stacji radiowych. W kółko informacje, polityka, kiepskie dowcipy i konwersacje prezenterów, które doprowadzały mnie do białej gorączki. Oczekiwałam spokoju, rozluźnienia przy porannej kawie i dobrej muzyce, a stało się zupełnie inaczej...”
(...) To już prawdziwe przegięcie. Zawsze dokonuję zakupów w ..... Tam są świetne rzeczy, które dla mnie, jako fana hip hopu są wymarzone, a w tle słyszę jakieś ballady albo rockowe granie, co mnie kompletnie nie przekonuje. Jestem w sklepie w którym powinienem słyszeć tylko i wyłącznie czarną muzę, a tak to niestety, wydaje mi się, że pomyliłem wejścia.. (...)
(...) Jasne, że muzyka w sklepie jest istotna i dla mnie bardzo ważna, bo na pewno zakupy są przyjemniejsze, jak usłyszę w tle jakiś fajny kawałek, czuję się lepiej, ale często jest tak, że nie słyszę nic albo dźwięki w tle są za głośne, dlatego brakuje w sklepach profesjonalnego podejścia do klienta, głównie w dużych sieciach, gdzie jakość tego, co gra z głośników pozostawia obecnie wiele do życzenia.. .(...)
*fragmenty wybranych opinii przeprowadzonych w wybranych miejscach sprzedaży przez firmę w 2008 roku.