Właściciele dobrych sklepów i zakładów usługowych wiedzą nie od dziś, że muzyka podnosi sprzedaż, ale odtwarzając ją powinni pamiętać o obowiązkowych opłatach na rzecz Organizacji Zbiorowego Zarządzania.
czytaj więcejReklamy mają na celu skłonić konsumenta do wyboru produktu i jego kupna. Twórcy reklam posługują się rozmaitymi środkami oddziaływania.
czytaj więcejKonsument dziś jest wymagający. Nie wystarczy włączyć radia, odtworzyć pierwszą - lepszą płytę CD, lub bez przemyślenia powierzyć taką czynność osobie, która kompletnie się na tym nie zna. Przyniesie to znacznie więcej szkód niż korzyści.
Brak elementu w układance może być tak samo niedobry, jak jego nadmiar. I tutaj jest dokładnie tak samo. Sztuką jest umiejętne dostarczenie odpowiednich korzyści, poprzez muzyczne działania marketingowe, które świadomie lub nieświadomie wywołują, tak porządany przez nas, efekt. Klient nie lubi, jeśli w miejscach w których dokonuje zakupów jest cisza. Analogicznie nie sprzyja nadmiar oraz nieodpowiedni poziom głośności, niesprzyjający jest też repertuar muzyczny, dobrany w sposób niewłaściwy. Obiekt usługowy, sklep firmowy, salon, kawiarnia, restauracja, pasaż handlowy, market budowlany, hala targowa to miejsca, które generują specyficzną, odpowiednią dla siebie ilość konsumentów.
Naszym celem jest całkowite wplasowanie się w okoliczność, panujący klimat oraz miejsce. Dobranie programu w taki sposób, by niezależnie od pory dnia sprzyjał muzycznie i spełniał swoje wartości reklamowe poprzez odpowiednio przygotowany przekaz reklamowy. Stanowić musi chwytliwy punkt odniesienia uzyskania ważnych informacji lub chwili relaksu podczas emisji muzyki, co stymuluje konsumenta i pobudza do dokonania korzystnego wyboru i zakupu oraz miłego spędzenia czasu.
Jesteśmy przekonani, że każdy obiekt handlowy, mniejszy lub większy, musi posiadać swoją własną, silną identyfikację. Charakter materiału muzycznego i reklamowego będzie inny w przypadku pasażu handlowego, inny w kawiarni, inny w sieci sklepów z markową, modną odzieżą dla młodych ludzi, inny w firmowych salonach z elegancką biżuterią oraz inny w hotelowym lobby.
Właściwa identyfikacja i odpowiedni dobór muzyczny to nieodzowny element działań audiomarketingowych.